Holdfitness


Holdfitness I Hjallerup Idrætscenter er oprettet med 5 forskellige holdtyper, med Annelise Rosendal og Maria Hæstrup som instruktører.

Du kan herunder se beskrivelse af de holdtyper der vil blive tilbudt.

Og husk!! - Holdfitness er for alle uanset køn eller alder

 

   
   

Step – Medium:
Torsdag kl.19.45 - 20.45
 

 

Step – Medium er for dig, som gerne vil konditionstræne og som godt kan lide at træne koordination. Timen bygges op i blokke, der alle tager udgangspunkt i basistrin og udvikles til en simpel koreografi. Blokkene sættes sammen til sidst, hvor vi kører serien igennem til et brag af en finale. Timen er en sjov og effektiv måde at få pulsen op og forbrænde kalorier på.

Bodytoning:
Tirsdag kl.18.30 - 19.30
Onsdag kl.19.30 - 20.30
Lørdag kl.10.00 - 11.00 


Bodytoning er for dig som ønsker at forbedre din muskelstyrkeudholdenhed. Med fokus på muskelstyrkeudholdenhed er der på timen mange gentagelser af den samme øvelse. Vi træner kroppens store muskelgrupper igennem på en sjov og varierende måde. Timen er forskellige fra gang til gang og kan indeholde elementer som balance, en kort pulssekvens, fokus på en bestemt muskelgruppe samt funktionelle og sammensatte øvelser.
Timen begynder med en opvarmning bestående af simple trin på stepbænken, hvorefter vi begynder med styrkeøvelserne. Teknikken bliver beskrevet grundigt inden og under øvelserne og instruktøren hjælper med at rette din teknik undervejs.

Puls/Styrke
Tirsdag 17.30 - 18.30

Onsdag kl.18.30 - 19.30
Lørdag kl.9.00 - 10.00 

Puls/Styrke er timen for dig, der ønsker en effektiv time med høj forbrænding og efterforbrænding. Puls/Styrke er en intensiv og hård time, hvor du får trænet hele kroppen.
Timen kan opbygges på mange måder, men vil indeholde en blanding af styrke- og pulsøvelser og øvelser, der kombinere begge dele. Teknikken bliver beskrevet grundigt inden og under øvelserne og instruktøren hjælper med at rette din teknik undervejs.

 

BodyFit
Torsdag kl.18.45 - 19.45


BodyFit er for dig, der gerne vil styrketræne og blive stærkere. På holdet træner vi med tung vægt og få gentagelse, hvilket øger muskelstyrken. Vi arbejde primært med de store muskelgrupper og øvelserne er forholdsvis simple, så vi kan fokusere korrekt teknik og på at øge belastningen fra gang til gang. Du bestemmer selv, hvor meget vægt, som du putter på vægtstangen, så alle kan være med. Der er ingen koreografi eller lignende – heller ikke i opvarmningen – og timerne ligner umiddelbart hinanden fra gang til gang