Holdfitness


Holdfitness I Hjallerup Idrætscenter er oprettet med 5 forskellige holdtyper med Annelise Rosendal. Maria Hæstrup, Dothe Sandberg, Louise Bergen som instruktører på holdfitness , YOGA, med Tina Sørensen som instruktør og vores nyeste skud på stammen, Efterfødselstræning og Mor/Baby med Nikoline Vad Højer som instruktør.

Du kan herunder se beskrivelse af de holdtyper der bliver tilbudt.

Og husk!! - Holdfitness er for alle uanset køn eller alder

 

   
   

Step – Medium:

Instruktør: Annelise Rosendal
Torsdag kl.20 - 21

Step – Medium er for dig, som gerne vil konditionstræne og som godt kan lide at træne koordination. Timen bygges op i blokke, der alle tager udgangspunkt i basistrin og udvikles til en simpel koreografi. Blokkene sættes sammen til sidst, hvor vi kører serien igennem til et brag af en finale. Timen er en sjov og effektiv måde at få pulsen op og forbrænde kalorier på.

Bodytoning:

Instruktører: Annelise Rosendal, Maria Hæstrup og Dorthe Sandberg
Tirsdag kl.18.30 - 19.30
Onsdag kl.20.00 - 21.00 (lige uge)
Lørdag kl.10.00 - 11.00 


Bodytoning er for dig som ønsker at forbedre din muskelstyrkeudholdenhed. Med fokus på muskelstyrkeudholdenhed er der på timen mange gentagelser af den samme øvelse. Vi træner kroppens store muskelgrupper igennem på en sjov og varierende måde. Timen er forskellige fra gang til gang og kan indeholde elementer som balance, en kort pulssekvens, fokus på en bestemt muskelgruppe samt funktionelle og sammensatte øvelser.
Timen begynder med en opvarmning bestående af simple trin på stepbænken, hvorefter vi begynder med styrkeøvelserne. Teknikken bliver beskrevet grundigt inden og under øvelserne og instruktøren hjælper med at rette din teknik undervejs.

Puls/Styrke

Instruktører: Annelise Rosendal, Maria Hæstrup og Dorthe Sandberg
Tirsdag kl.17.30 - 1,89.30
Onsdag kl.19.00 - 20.00 (lige uge)
Lørdag kl.9.00 - 10.00 

Puls/Styrke er timen for dig, der ønsker en effektiv time med høj forbrænding og efterforbrænding. Puls/Styrke er en intensiv og hård time, hvor du får trænet hele kroppen.
Timen kan opbygges på mange måder, men vil indeholde en blanding af styrke- og pulsøvelser og øvelser, der kombinere begge dele. Teknikken bliver beskrevet grundigt inden og under øvelserne og instruktøren hjælper med at rette din teknik undervejs.

 

BodyFit

Instruktør: Annelise Rosendal
Torsdag kl.19.00 - 20.00


BodyFit er for dig, der gerne vil styrketræne og blive stærkere. På holdet træner vi med tung vægt og få gentagelse, hvilket øger muskelstyrken. Vi arbejde primært med de store muskelgrupper og øvelserne er forholdsvis simple, så vi kan fokusere korrekt teknik og på at øge belastningen fra gang til gang. Du bestemmer selv, hvor meget vægt, som du putter på vægtstangen, så alle kan være med. Der er ingen koreografi eller lignende – heller ikke i opvarmningen – og timerne ligner umiddelbart hinanden fra gang til gang

Hiit

Instruktør: Louise Bergen
Mandag kl.18.00 - 19.00

 

Varieret træning af hele kroppen, med let koreografi, hvor alle kan væremed. Timen er bygget op i små moduler som består af: Step - hop på stedet - msve/ryg - udstræk. Det er intensiv og hård træning med høj forbrænding.

Yoga

Instruktører: Tina Sørensen
Mandag kl.16.45 - 18.15
Fredag kl. 8.00 - 9.30 

Yoga for alle- Er dine led og muskler stive? Eller har du bare lyst til at få en bedre kropsbevidsthed, forebygge og afhjælpe skavanker, som kroppen påføres? Så er Yoga noget for dig. Yoga styrker led, muskler og knogler, så en god kropsholdning genopbygges. Du får en bedre vejrtrækning og balance samtidig med, at kroppens kredsløb stimuleres. På dette hold er yogaundervisningen tilpasset, så alle kan deltage. Kroppen gennemarbejdes via øvelser, der udføres i et meditativ flow i takt med åndedrættet. Hver lektion slutter med afspænding af kroppen. 

Yoga er kun for abonnementsmedlemmer.

 

Mor/Baby 

Instruktør:Nikoline Vad Højer
Torsdag kl.10.30 - 11.30 (Mødelokale 4).

En tid til aktivitet og nærvær for mor og baby (3 - 11 måneder). Her træner du sammen med din baby, hvor der er fokus på leg, læring og udvikling. De enkelte gange indeholder én del for baby og én del med efterfødselstræning.  For babyerne handler det om at tumle og lave gymnastik, hvor motorik og bevægelse er centralt. Der vil være en del genkendelige elementer for baby, men også ny vil optræde fra gang til gang. Efterfødselstræningen vil have fokus på genoptræning af bækkenbund, mave og ryg muskulatur samt general fysisk aktivitet efter at kroppen har gennem gået en fødsel. Din baby vil blive inddraget i delen med efterfødselstræningen i det omfang det er relevant og muligt.

Der er lagt op til træning, socialt samvær og en masse spændende indtryk for dig og din baby.

Der vil være mulighed for, at barnevognen kan stå lige uden for træningslokalet, hvis der skulle bliver brug for en lur. Der er desuden plads til at køre barnevognen med inden for.   

Efterfødselstræning

Instruktør:Nikoline Vad Højer
Tirsdag kl.9.00 - 10.00 (Mødelokale 4).

En time hvor der er fokus på dig og din krop efter fødslen. Efterfødselstræningen vil have fokus på genoptræning af bækkenbund, mave og ryg muskulatur samt general fysisk aktivitet og kropsbevidsthed, efter at kroppen har gennemgået en fødsel. Der vil blive tage hensyn til dit individuelle niveau og mulighed for, at alle får sved på banden og udvikler på glæden ved bevægelse.

Babyer er naturligvis meget velkomne i salen, hvor der er plads til, at de kan være og lege, hvis ikke de sover. Der vil være mulighed for at barnevognen kan stå lige uden for træningslokalet eller den kan køres med inden for, hvis baby er vågen.